Pages

Thursday, November 20, 2008

10 χρόνια email

Το πρώτο μου email account το άνοιξα λίγο αφότου μπήκα online, το 1995 (πολύ πριν πάρω κινητό). Το άνοιξα στο yahoo, όπως και οι περισσότεροι εκείνη την εποχή, με 5ΜΒ αποθηκευτικού χώρου αν θυμάμαι καλά. Δυστυχώς αργότερα το παράτησα για καιρό, και τα πρώτα εκείνα λιγοστά emails σβήστηκαν (ότι δεν έσβηνα από μόνος μου για να μείνει χώρος).

Από τις αρχές του 1999 όμως, οπότε και πήρα κανονικό email στο ΕΜΠ, το ηρωικό el98047 (el = ηλεκτρολόγοι, 98 = χρονιά εισαγωγής, 047 = σειρά εισαγωγής), άρχιζα να κατεβάζω τα email τοπικά στο Outlook.

Το παλιότερο email που έχω κρατήσει λοιπόν ήταν από τον gandr (ξέρει αυτός), στις 31/1/1999. Εκείνη τη χρονιά έλαβα 111 email συνολικά, με συνολικό μέγεθος 4ΜΒ. Από τότε έχω σώσει όλα τα non-spam emails μου, και αφού σύντομα θα συμπληρωθεί ακριβώς μία δεκαετία από εκείνη την ιστορική μέρα, είπα να μαζέψω μερικά στατιστικά σε δύο γραφήματα.

Το πρώτο, φαίνεται αμέσως από κάτω, είναι ο συνολικός αριθμός email που έχω δεχθεί κάθε χρονιά.


Μέχρι και το 2002, όλοι είχαν dialup, άντε και καμιά ISDN στην καλύτερη περίπτωση. Η κλίση της καμπύλης νομίζω δείχνει πόσο γρήγορα αυξάνόταν ο αριθμός των χρηστών του ίντερνετ στην Ελλάδα.

Από το 2003 πήγα στην Αμερική και είχα πια broadband, οπότε και η κλίση της καμπύλης από εκεί και μετά μεγαλώνει, αυξάνοντας ανάλογα και τον αριθμό των emails. Αυτό πιστεύω δείχνει τη επέκταση των broadband συνδέσεων.

Μέχρι το τέλος του 2008 υπολογίζω να έχω δεχθεί περί τα 8600 για αυτή τη χρονιά, ή αλλιώς περί τα 24 emails τη μέρα κατά μέσο όρο.



Το επόμενο γράφημα δείχνει το μέγεθος σε MB του συνολικού αριθμού των emails σε κάθε χρονιά, και είναι αρκούντως εντυπωσιακό.



Ξανά παρατηρούμε τη μικρή κλίση μεταξύ 1999-2002. Μερικά emails που παίρνω τώρα είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος από όλα τα email μιας χρονιάς τότε το 1999-2000! Η κλίση αλλάζει ξανά μεταξύ 2002-2005, ελέω broadband.

Και έρχεται το 2006, όπου η google ανακοινώνει 1GB αποθηκευτικού χώρου για email account, όταν όλοι οι υπόλοιποι δίνανε 25ΜΒ στην καλύτερη. Αρχικά μόνο με πρόσκληση, μετά από μερικούς μήνες άνοιξα και εγώ (όπως και πολλοί άλλοι) gmail λογαριασμό. Μέσα σε μία χρονιά, το μέσο μέγεθος του email σχεδόν τριπλασιάστηκε, και το 2008 το τυπικό email που θα δεχθώ θα είναι περί τα 80ΚΒ. Δηλαδή λαμβάνω καθημερινά 20 φορές περισσότερη πληροφορία σε σχεση με πριν 10 χρόνια.

Συχνά-πυκνά ξεψαχνίζω τα αρχεία μου και ανοίγω αυτό το πρώτο email του gandr. Αθάνατα bits! Το έχω μεταφέρει από σκληρό δίσκο σε σκληρό δίσκο, από υπολογιστή σε υπολογιστή, από πρόγραμμα σε πρόγραμμα, και αυτό παραμένει εκεί αγέρωχο κάθε φορά που θα του κάνω διπλό κλικ για να ανοίξει, ακριβώς ίδιο όπως ήτανε πριν 10 χρόνια όταν πρωτοστάλθηκε.

Categories